Är det dags att omdefiniera undervisningsbegreppet?

Läroplanen revideras och ska förhoppningsvis bli tydligare för att säkerställa en hög och likvärdig kvalitet i förskolorna. Men när olika ideologiska idéer pressas samman finns det risk för en teoretisk dubbelhet menar Mats Olsson.

Läsa vidare?

Denna artikel är publicerad i Förskoletidningen.
För att läsa vidare behöver du logga in.

Är du inte prenumerant än?
Förskoletidningen och Förskoletidningen Praktisk pedagogik ger dig inspiration, fördjupning, diskussionsfrågor och övningar – verksamhetsnära kompetensutveckling när den är som bäst!

Bli prenumerant

Mats Olsson

Mats Olsson

Förskollärare sedan 1978 och arbetar från 2002 med förskollärarutbildning vid Malmö högskola. Vill öka andelen män i förskolan och tror det behövs nätverk på alla nivåer för att det ska hända något. Bloggar på tystatankar.com och är en av adminstratörerna bakom facebookgruppen förskolan.se med 35 000 medlemmar.

Läsa vidare?

Denna artikel är publicerad i Förskoletidningen.
För att läsa vidare behöver du logga in.

Är du inte prenumerant än?
Förskoletidningen och Förskoletidningen Praktisk pedagogik ger dig inspiration, fördjupning, diskussionsfrågor och övningar – verksamhetsnära kompetensutveckling när den är som bäst!

Bli prenumerant

Vi hittar dessvärre ingen aktiv prenumeration kopplad till uppgifterna du angivit

Om du redan är prenumerant

Har du en prenumeration på Förskoletidningen men lyckas inte logga in? Då kan någon av de två nedan förslagen hjälpa dig med detta.

  • Har du inget digitalt konto ännu? Då skapar du enkelt upp ett konto kopplat till din prenumeration för att kunna logga in och läsa alla artiklar.

Skapa ditt digitala konto

Vill du bli prenumerant?

Förskoletidningen ger dig inspiration, fördjupning, diskussionsfrågor och övningar – verksamhetsnära kompetensutveckling när den är som bäst!

Bli prenumerant